Regulamin XV Ogólnopolskiej Konferencji pt.
„Nauka dla Hodowli i Nasiennictwa Roślin Uprawnych”
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy dokument stanowi regulamin XV Ogólnopolskiej Konferencji pt. „Nauka dla Hodowli i Nasiennictwa Roślin Uprawnych”, organizowanej przez Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowy Instytut Badawczy, która odbędzie się w Zakopanem w dniach 16-19 lutego 2026 r.
- Przez następujące określenia użyte w niniejszym Regulaminie rozumie się: a. Organizator: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – PIB; b. Konferencja: XV Ogólnopolska Konferencja „Nauka dla Hodowli i Nasiennictwa Roślin Uprawnych”; c. Uczestnik: osoba fizyczna lub prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która dokonała rejestracji poprzez formularz zgłoszeniowy i spełniła warunki uczestnictwa w Konferencji wskazane w Regulaminie.
- Wszystkie informacje dotyczące Konferencji oraz bieżące aktualizacje będą udostępniane na stronie internetowej Konferencji:
https://ihar.edu.pl/pl/aktualnosci/konferencje/zakopane-2026 - Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w programie Konferencji, publikując je na stronie internetowej Konferencji oraz/lub portalach społecznościowych, bez obowiązku dodatkowego informowania Uczestnika o wprowadzonych zmianach.
- Uczestnictwo w Konferencji może mieć charakter czynny (tj. prezentacja ustna lub plakatowa) lub bierny (tj. bez prezentacji).
- Oficjalnym językiem Konferencji jest język polski, z możliwością prezentacji w języku angielskim.
- Nad stroną merytoryczną Konferencji czuwa Komitet Naukowy powołany przez Organizatora.
- Terminy podane na stronie internetowej Konferencji są obowiązujące i nieprzekraczalne, chyba że Organizator postanowi inaczej.
§2 Zgłoszenie udziału
- Konferencja skierowana jest do pracowników naukowych i doktorantów instytutów badawczych i uczelni wyższych związanych z rolnictwem, a także do przedstawicieli firm hodowlanych, instytucji rolniczych, urzędów oraz organizacji branżowych.
- Każda osoba zainteresowana udziałem w Konferencji zobligowana jest do rejestracji uczestnictwa poprzez formularz zgłoszeniowy, dostępny na stronie internetowej Konferencji.
- Warunkami uczestnictwa są: a. przesłanie formularza zgłoszeniowego; b. akceptacja zgłoszenia przez Organizatora; c. uiszczenie opłaty konferencyjnej.
- Dokonanie rejestracji jest równoznaczne ze zobowiązaniem osoby dokonującej rejestracji do uiszczenia opłaty konferencyjnej.
- Organizator może przedłużyć termin zgłoszeń, a informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej Konferencji.
- Dopuszcza się zgłoszenie jednego wystąpienia ustnego i/lub jednego posteru. Uczestnik może być współautorem wielu wystąpień.
- Po dokonaniu skutecznego zgłoszenia udziału istnieje jedynie możliwość zmiany danych Uczestnika na inną osobę.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych i nieprawdziwych danych przez Uczestnika w trakcie rejestracji.
§3 Sesje i prezentacje
- Miejsce Konferencji: Zakopane, Ośrodek Konferencyjno-Wypoczynkowy Hyrny.
- Sesje będą odbywały się zgodnie z Programem Konferencji, udostępnionym na stronie internetowej Konferencji.
- Prezentacje ustne należy dostarczyć w terminie wskazanym przez Organizatora.
- Prezentacje plakatowe odbywają się podczas Sesji posterowych i wyświetlane będą w formie elektronicznej na totemach multimedialnych.
- W przypadku prezentacji posterowej, warunkiem dopuszczenia do prezentacji jest terminowe przesłanie plakatu do Organizatora w zdefiniowanym formacie. Szczegóły będą opublikowane na stronie internetowej Konferencji (link)
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany formy zgłoszonej prezentacji z ustnej na plakatową i/lub z plakatowej na ustną o czym bezpośrednio poinformuje uczestnika, którego taka zmiana dotyczy.
- Uczestnik ponosi odpowiedzialność za treść i formę prezentacji.
§4 Abstrakt konferencyjny
- Uczestnik przesyła abstrakt w terminie oraz powszechnie używanym formacie wskazanym przez Organizatora na stronie internetowej Konferencji.
- Po przekroczeniu terminu Organizator może odmówić publikacji abstraktu w materiałach konferencyjnych.
- Abstrakty przesyłane są przez formularz zgłoszeniowy lub mailowo.
- Odpowiedzialność za treść abstraktu ponosi autor.
- Abstrakt może zostać odrzucony przez Komitet Naukowy konferencji przy rażących błędach lub niskiej wartości merytorycznej.
§5 Opłata konferencyjna
- Wysokość opłaty, zasady jej wniesienia oraz termin płatności są podane przez Organizatora na stronie internetowej Konferencji oraz w komunikacie.
- Opłata obejmuje: udział w konferencji, wyżywienie, noclegi, uroczystą kolację, publikację streszczeń zgłoszonych referatów i posterów w materiałach konferencyjnych.
- Organizator wystawi fakturę VAT.
- Dane do przelewu będą przekazane wraz z akceptacją zgłoszenia.
- Brak opłaty skutkuje brakiem możliwości uczestnictwa w Konferencji (skreśleniem z listy Uczestników) i nieumieszczeniem abstraktu w materiałach konferencyjnych
§6 Odpowiedzialność
- Uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i regulaminu hotelu oraz sal konferencyjnych. Regulamin znajduje się pod adresem https://hyrny.pl/regulamin-obiektu/
- Uczestnicy ponoszą pełną odpowiedzialność finansową za wszelkie zniszczenia lub szkody wyrządzone na terenie obiektu konferencyjnego i hotelowego, a także parkingu.
- Organizator nie odpowiada za: a. rzeczy Uczestników, które mogą zostać zgubione, zniszczone lub skradzione podczas Konferencji b. wypadki losowe niezależne od jego działań; c. opóźnienia w dojazdach czy zakwaterowaniu niespowodowanych działaniem Organizatora oraz wynikającymi z działania siły wyższej.
- Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie materiały i informacje przedstawione przez niego, w tym za m.in. nazwę/logo, reklamy, inserty, banery, stand'y, roll-up'y, prezentacje, materiały reklamowe. Uczestnik ponosi również pełną odpowiedzialność za wszelkie wypowiedzi i prezentacje przedstawione podczas Konferencji przez niego lub delegowane przez niego osoby.
§7 Postanowienia końcowe
- Zgłoszenie udziału poprzez formularz oznacza akceptację regulaminu, zobowiązanie do zapłaty opłaty konferencyjnej i zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów organizacji Konferencji.
- Dane przechowywane są zgodnie z przepisami prawa.
- Zgoda obejmuje wykorzystanie wizerunku Uczestnika w celach promocyjnych na zasadach wskazanych w Oświadczeniu RODO, dostępnym pod adresem:
https://ihar.edu.pl/pl/aktualnosci/konferencje/zakopane-2026/regulamin-oraz-rodo. - Koszty dojazdu na Konferencję pokrywa Uczestnik.
- Organizator może odwołać lub przełożyć Konferencję z przyczyn niezależnych od Organizatora, o czym niezwłocznie powiadomi Uczestników.
- Zmiany regulaminu wchodzą w życie z chwilą publikacji na stronie internetowej Konferencji.
- Kwestie sporne rozstrzyga Organizator.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy, w tym Kodeksu Cywilnego.
Radzików dnia …………… Podpis Organizatora
K L A U Z U L A I N F O R M A C Y J N A R O D O
dla uczestnika konferencji pt.
„Nauka dla Hodowli i Nasiennictwa Roślin Uprawnych”, 16-19.02.2026r.,
……………………………………………………………………………………………………………
(Imię i nazwisko uczestnika)
1. Informacje o warunkach przetwarzania danych osobowych:
- Administratorem danych jest Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Radzikowie, 05-870 Błonie. Aby skontaktować się z nami, wyślij wiadomość pod e-mail: postbox@ihar.edu.pl lub zadzwoń pod numer tel. 22 733 45 00
- Informujemy o wyznaczeniu Inspektora Ochrony Danych. Aby skontaktować się z nim, wyślij wiadomość pod e-mail: inspektor@ihar.edu.pl
2. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w związku z organizacją i wzięciem udziału
w organizowanym konferencji pt. „Nauka dla Hodowli i Nasiennictwa Roślin Uprawnych”, która odbędzie się w dniach 16-19.02.2026 w Ośrodku Konferencyjno-Wypoczynkowym Hyrny w Zakopanem, w celach związanych z:
- kontaktem w sprawach organizacyjnych
- sporządzaniem list uczestników (identyfikatory, listy obecności)
- przygotowaniem i wysyłką publikacji pokonferencyjnej.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a oraz f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych): Pani/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych, podanych w formularzu zgłoszeniowym, celem zorganizowania i wzięcia udziału w konferencji / forum. Zgoda dotyczy również przetwarzania Pani/Pana wizerunku (rozpowszechnienie wizerunku uczestników konferencji w postaci zdjęć, materiałów filmowych, prasowych oraz relacji z konferencji w celach informacyjnych oraz promocji Administratora).
Podanie danych osobowych takich jak imię i nazwisko jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania powoduje niemożność zgłoszenia swojego udziału w konferencji. Natomiast podanie danych kontaktowych, tj. numeru telefonu, adresu e-mail, jednostki/ firmy, którą Pan/ Pani reprezentuje nie jest niezbędne, ale umożliwi kontakt z Panią/Panem.
Rozpowszechnianie wizerunku uczestników konferencji w postaci zdjęć, materiałów filmowych, prasowych oraz relacji z konferencji zawierające fragment szerszej całości, utrwalonego w trakcie wydarzenia w celach informacyjnych oraz promocji Administratora stanowi prawnie uzasadniony interes realizowany i nie wymaga oddzielnej zgody.
3. Okres przechowywania danych osobowych
Będziemy przechowywać Pani/Pana dane osobowe również po zakończeniu konferencji przez okres publikowania relacji z konferencji.
4. Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe będziemy przekazywać osobom z obsługi noclegowej oraz organizacji forum.
5. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych, za wyjątkiem danych zamieszonych na trwałych nośnikach (wydrukowanych w materiałach konferencyjnych);
- prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych;
- prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;
- prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w szczególności w przypadku cofnięcia przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie, gdy nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację, w przypadkach, kiedy przetwarzamy Pani/Pana dane na podstawie naszego prawnie usprawiedliwionego interesu, w tym na potrzeby marketingu bezpośredniego, lub realizacji zadania publicznego. UWAGA: w przypadku przetwarzania na potrzeby marketingu bezpośredniego można wnieść sprzeciw w dowolnym momencie bez względu na szczególną sytuację;
- prawo do przenoszenia Pani/Pana danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali Pani/Pana dane do innego administratora. Jednakże zrobimy to tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje Pani/Panu tylko co do tych danych, które przetwarzamy w sposób zautomatyzowany, czyli w formie elektronicznej, na podstawie umowy z Panią/Panem lub na podstawie Pani/Pana zgody;
- prawo do niepodlegania wyłącznie zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu;
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Prawo wycofania zgody
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody – ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem. Zgodę może Pani/Pan wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres korespondencyjny Administratora, bądź adres e-mailowy: postbox@ihar.edu.pl.
Przyjąłem/am do wiadomości ………...........................
(czytelny podpis)
OŚWIADCZENIE
Oświadczam, że jestem świadomy odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone przeze mnie na terenie …………………………………………… w trakcie trwania konferencji „Nauka dla Hodowli i Nasiennictwa Roślin Uprawnych”.
Przyjąłem/am do wiadomości ………...........................
(czytelny podpis)